Van December tot Alganquin - Reisverslag uit Darien Center, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu Van December tot Alganquin - Reisverslag uit Darien Center, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu

Van December tot Alganquin

Door: Elina Zeeman

Blijf op de hoogte en volg Elina

13 Februari 2014 | Verenigde Staten, Darien Center

Hallo iedereen!!

Hier weer een berichtje vanuit Amerika! Ik had al een tijdje niet meer geschreven dus vond het wel weer eens tijd voor een verhaaltje.

Ik heb weer veel meegemaakt de afgelopen maanden. Eerst hadden we kerst vakantie. In de kerstvakantie hebben we veel familie opgezocht. Wat wel leuk was om die te leren kennen. Ook had ik nog steeds veel zwemmen in de kerstvakantie want anders zouden we onze conditie verliezen en dat wilde onze coach natuurlijk niet. Ik vond het ook wel lekker, want dat zwemmen is echt een lekkere workout :)

Met kerst hadden we van die sokken hangen net zoals we in Nederland schoenen zetten. Dus ik heb ook wat koekjes en melk neergelegd voor de kersman waar hij volgensmij erg van genoten heeft! Dus dat was mooi! Ik heb met kerst ook een super leuk filmpje gekregen van me vriendinnen en familie! Met allemaal lieve kerstgroeten erin! Iedereen echt super bedankt die daar in was! Het was echt net wat ik nodig had!

We zijn na de kerst naar het transseberian orchestra geweest wat erg leuk was om te zien! het was een mooi concert. Met nieuw jaar zijn we wezen bowlen, dat was gezellig! Ik was alleen niet zo goed omdat me gastgezin wel vaak bowlde vroeger, maar het was wel leuk om te doen! Savonds hebben we toen tv gekeken en de bal zien vallen in New York City!

Ook is de skiclub begonnen! Wat ik echt super leuk vind! We gaan op zondagen een uur met de bus naar holliday vally. Waar we skieen in de middag. Het is best een mooi skigebied maar toch wel anders dan in Oostenrijk waar alles veel technischer geregeld is. Maar ik vind het echt super leuk om te skieen. Het is niet zo hoog maar je hoeft ook niet zo lang te wachten op de skilft dus dat is ook weer een voordeel :)

Ook ben ik met school naar de musical Wicked geweest. Wat echt leuk was om te zien. Ik vond het een hele mooie musical! Erg leuk om te zien in het engles ook in plaats van het Nederlands. Op school doe ik ook mee aan de musical. Ik ben een van de dansers. Dat is echt super leuk! We doen de musical troughly modern millie!

Ook hebben we een paar sneeuwdagen vrij gehad. Omdat het hier zoveel heeft gesneeuwd! De eerste dag was nadat we een dag naar school waren geweest wat wel jammer was. Want we hadden een ban op autorijden dus je kon ook helemaal nergens heen. Maar de tweede dag niet meer, toen ben ik naar een vriendin geweest wat echt super leuk was!

Na heel veel zwemmen is helaas het seizoen over nu :( Maar ik heb het wel echt super leuk gehad met het hele team. We hadden een paar weken geleden senior reck. Dit keer deed ik helemaal mee. We hadden toen een wedstrijd thuis. Maar voor de wedstrijd begint moesten alle seniors naar voren komen en werd er een verhaaltje over je verteld. Aan het einde van de wedstrijd hadden we nog de laatste 25 yard. Toen gingen we met alle senior meiden in het water springen en in een boot zitten. en werden we naar de overkant gedieuwd wat echt super grappig was! We hadden de wedstrijd ook dik gewonnen wat super leuk was :)
Na de wedstrijd gingen we naar de kantine. Waar alle seniors aan lange tafel moesten zitten. Op die tafel stonden allemaal kadootjes en een Vis! Iedereen kreeg een vis! Dus ik heb nu een huisdier haha! Ik heb haar Laura genoemd naar me vriendin Laura Vis. We kregen nog veel meer kadootjes, en er was heel veel eten. Echt een super leuke dag!

Toen hadden we natuurlijk Superbowl sunday. De meest bekeken wedstrijd op de hele wereld. Ik ging die dag samen met een vriendin naar haar opa toe. Wat super leuk was! We hebben toen samen de superbowl gekeken en ik had banketletters gemaakt dus die deelde ik uit ze vonden het super lekker! :) De wedstrijd (american footbal) zelf was niet zo heel spannend. Want een van de teams was zo dik aan het winnen dat we op de helft al wisten wie er won. De reclames waren wel erg grappig :)

Afgelopen zaterdag 8 februari, ben ik naar alganquin geweest samen met de helft van de exchange studenten en de helft van de toekomstige exchange studenten van hier. Het was echt een trip om nooit te vergeten! We gingen heen met de bus ik reed met een nieuwe exchange student van argentinie mee want die woont heel dicht bij. Toen we in Canada aankwamen moesten we daar op een andere bus stappen met alle andere exchange studenten en nog 5 uur rijden voordat we aankwamen bij alganquin. Daar hebben we toen gelopen over een heel groot meer met onze grote backpacks en slaapzakken voor anderhalve kiliometer. Toen kwamen we aan waar we sliepen. Het was een soort houten huisje die verwarmd werd met hout. de tempratuur was erg koud. Het koudste wat het daar was was -30 graden celcius! Dus we moesten altijd goed bepakt naar buiten. Ook was er geen stomend water. Dus naar de wc moesten we in zon houten huisje buiten en we konden niet douchen. Maar de tweede dag gingen we in het bevroren meer, waar ze een gat in het ijs gemaakt hadden. Daar konden we ons in wassen. Dan gingen we eerst daarin dan in de sauna en dan weer in het meer om de shampoo uit te spoelen. Was echt koud maar ook wel weer te doen. Alleen wat lastig met al dat ijs in het water. We hebben nog een expeditie gedaan dat we met van die sneeuwdingen onder onze voeten moesten lopen ergens heen wat echt super leuk was! Het is echt niet te beschrijven! Ik heb zo genoten dit weekend! Het was echt om nooit meer te vergeten. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt! Echt heel erg leuk!

Verder ga ik 8 maart veranderen van gastgezin. Dan krijg ik ook weer een eigen kamer waar ik wel naar uitkijk! :) Ik ga ze volgende week opzoeken om te zien hoe hun huis eruit ziet enzo!

Ik hoop dat het in Nederland ook nog goed gaat! Ik hoorde dat we het erg goed doen met de olympische spelen met het schaatsen! :) Echt super vet! Ook hoorde ik dat Annais uit Chili in Nederland is aangekomen! Ik hoop echt dat ze net zon mooie tijd heeft in Nederland als ik hier! Ik zie er erg naar uit om haar te ontmoeten! Het is echt een jaar om vol van te genieten en ik ga het zeker nooit meer vergeten. Het is zo bizar hoe snel de tijd gaat en dat ik nu al op de helft ben van het jaar! Aan het einde van het jaar in Juli ga ik een America trip doen! Ik heb me daar vorige week voor opgegeven! Ik ga dan van hier naar het westen van het westen door California naar het zuiden. Dan gaan we naar het oosten door Texas en weer naar het noorden. We gaan naar plaatsen zoals yellowstone park de grand caneon LA, disneyland washington DC en nog veel meer! Het is een Rotary trip met een heleboel exchange studenten! Echt super leuk!

Iedereen nog een fijne winter toegewenst!

Heel veel liefs vanuit America,

Elina

  • 15 Februari 2014 - 05:23

    Johan Bartelink:

    Ik heb met aandacht je verhaal gelezen. Het is net zo iets wat ik heb gedaan in 1954 als exchange student. Ik was in de staat Virginia voor 3 maanden bij verschillende fam,niet langer als 'n week. Soms was ' maar voor 2 dagen. Niet helemaal je koffer uitpakken,je wist 't nooit van tevoren. Toen 3 weken naar California en daarna nog bijna3 maanden in Montana. Het was de mooiste tijd van me leven. Nu schreef je dat je nog 'n vacantie neemt voordat je weer terug gaat naar Holland. Maar als je in Califonia bent laat ons dat weten. Je vader en moeder zijn vroeger ook hier geweest. In Mei zijn wij in de W'Meer en ook in Italy. Zo zie je nog wat van America. Maandag hebben we in America ''President dag'' Geen school,maar het is ook mijn verjaardag. Nelly'sverjaardag is 1 week later, We hebben ;n feestje in de stad met onze vrienden, we zijn dan totaal 160 jaar oud. Het allerbeste en heb nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elina

Hee! Ik ben Elina, Ik ben 17 jaar en ik ben een jaar high school aan het doen in New York State! Ik hou een blog bij op deze site! Zodat jullie ook kunnen zien wat ik meemaak! :) xx

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 8978

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 18 Juli 2014

Jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: