Oktober, weer een nieuw berichtje vanuit Amerika! - Reisverslag uit Corfu, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu Oktober, weer een nieuw berichtje vanuit Amerika! - Reisverslag uit Corfu, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu

Oktober, weer een nieuw berichtje vanuit Amerika!

Door: elinazeeman

Blijf op de hoogte en volg Elina

02 November 2013 | Verenigde Staten, Corfu

Hee iedereen!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. Dus ik dacht ik zal maar weer wat schrijven want ik heb veel meegemaakt :) . Vrijdag 5 oktober was de vrijdag voor homecoming week. Toen heb ik banners voor de school gemaakt met een paar meiden uit me klas. Dat was erg gezellig, het was erg leuk om eindelijk vrienden te maken. Nu ga ik nog steeds veel met ze om en zit ik met hun in de pauze! :) Die week erna was het homecoming week! Wat erg leuk was! De eerste dag van homecoming was camo & country day. Dus we moesten verkleed in camouflage of als country. Dus ik ging als een cowgirl naar school. Heel veel waren. De tweede dag was verschillend per leerjaar. De Seniors waren Piraten. Dus gingen we als praten verkleed naar school de dag daarna was het class color day. Toen gingen we allemaal in het blauw. Op donderdag was het School spirit day. Dat betekende dat iedereen in de kleuren van school naar school moest. Toen gingen alle klassen tegen elkaar wedstrijdjes doen en wie de meeste punten had, had gewonnen. Iedereen is dan onwijs aan het schreeuwen de hele dag en tijdens de wedstrijd al helemaal. Dat was wel erg grappig om te zien. Eerst moesten er een paar basketballen en nog een raar spel doen. Ik moest met iemand door de school rennen op zoek naar scheerschuim en nog iets. Was wel erg grappig. En de seniors hadden natuurlijk gewonnen :) Aan het einde waren de prijs uitreikingen van de homecomming king en queen en de grappigste persoon en de beste lach en veel meer. Daar eindigde de schoolweek mee. Op vrijdag had ik toen vrij. Ik ging toen met me lerares mee naar huis want mijn familie ging naar kayla’s college en ik wilde graag een mooi weekend :)

Toen heb ik dat weekend eerst met haar dochter doorgebracht, Julie. Dat was echt super gezellig! Ze heeft me haar college laten zien en ik heb haar vrienden ontmoet. We zijn ook nog naar de homecomming game geweest van American football. Die we hadden gewonnen! De dag daarna hebben we ook super veel gedaan! We zijn eerst naar de Niagara watervallen geweest. Maar die konden we niet vinden. Toen raakten we verdwaald, maar gelukkig hadden we uiteindelijk de auto weer gevonden. Toen gingen we op zoek naar het oktoberfest in Buffalo. Wat erg klein was maar wel grappig om te zien. We vonden toen ook de Niagara watervallen. Dus die gingen we ook bekijken. Wat erg mooi was! Daarna zijn we weer terug gegaan en hebben we nog een pedicure laten doen :) . Ook zijn we nog naar haar huis gegaan. Was heel erg gezellig en ik heb genoten. Toen kreeg ik ook de foto’s toegestuurd van de zantemmer kermis. Me vriendinnen hadden een foto van me uitgeprint en meegenomen naar de kermis! Echt super lief! Ik zou echt niets beters kunnen bedenken wat ze zouden kunnen doen dan dat! Ik was echt super blij! de dag Daarna had ik een logeerpartijtje bij een Duitse vriendin van mij wat super gezellig was! Ik vond het wel erg jammer dat ik niet bij de kermis kon zijn maar gelukkig heb ik ook echt super veel genoten dat weekend!

Toen ik me laatste voetbalwedstrijd thuis had, hadden we een soort feestje voor de seniors omdat het hun laatste jaar was. En ik mocht ook meedoen omdat ik ook een Senior ben. Alleen omdat ik in het JV team zit hoefde ik niet op het veld te komen. Maar na de Varsity wedstrijd gingen we naar school. Daar was alles in de aula helemaal versierd. We hadden super lekker eten en kregen een paar kadootjes. Ik heb een warme deken gekregen voor in de winters hier. Ik heb gehoord dat het heel erg koud word dus daar ga ik me maar op voorbereiden. Ik kon hem gelijk al gebruiken bij me volgende voetbalwedstrijd. Wat erg koud was. Later hadden we nog een prijsuitreiking gehad van de voetbal toen het seizoen over was. Wat erg gezellig was met alle meiden van de voetbal!

Ook heb ik nog een exchange weekend gehad. We gingen naar de Niagara watervallen aan de Canadese kant. Die ik nog niet gezien had. We sliepen in een super mooi hotel op de 12de verdieping met uitzicht op de watervallen! Ik had echt nog nooit zulk mooi uitzicht gehad! Het was wel een conferentie waar we waren met een paar honderd Rotarians. Dus we moesten ook best veel luisteren. Maar soms was het ook wel interessant. We hadden een interessante spreker die vertelde over bodylanguage, en ook heb ik veel gehoord over wat de Rotary eigenlijk inhoud. Maar omdat het soms best saai was, maakten wij tussen de sprekers door de Rotarians een beetje wakker. We hebben We are the world met hun gezongen. Ook hadden we een keer een hele gekke dans gedaan die de Rotarians mee moesten doen. Wat erg grappig was want ze deden het ook nog! En dat was echt super leuk om te zien. Ook hebben we een spel gedaan dat je een ballon tussen je benen door moest geven aan de volgende en dan de laatste moest naar voor rennen. Tot de hele rij geweest was. Iedereen deed mee! Gelukkig hoefden we niet altijd te luisteren maar hadden we ook een Halloween feest in de avond! Wat erg leuk was! Ik was verkleed als Cleopatra. Ook zijn we nog op zoek gegaan of we dichterbij konden komen bij de watervallen. Maar dat was niet zon succes omdat we niet zoveel tijd hadden en het regende. Maar het was echt super gezellig met alle exchange studenten. Het was erg jammer dat we de laatste dag weer naar huis moesten.

Op school zat ik bij Engels zoals altijd het eerste uur, toen we opeens een anouncement hoorde. Ik hoorde niet precies wat er gezegd was. Maar vervolgens plakte me Engelse lerares de ramen af, dimde ze het licht en deed de deuren op slot. Ik snapte er helemaal niets van. Waarom zou ze dat doen. Dus ik vroeg het aan een van me klasgenootjes. Die vertelde me dat het was om te oefenen voor als er iemand met een pistool naar binnen zou komen wat we dan moesten doen. Ik had niet verwacht dat we daar een oefening voor zouden krijgen, nadat we de 8 brandweeroefeningen gehad hadden.

Die donderdag was het Halloween! We gingen eerst met Spaans naar Buffalo, wat aan de ene kant wel jammer was want we mochten niet in ons kostuum naar school. Maar de trip was ook heel erg leuk! We gingen met twee bussen heen. Toen hebben we een show gezien dat ze Spaanse dansen gingen doen. Wat erg leuk was, en zelf ben ik ook nog op het podium geweest met me lerares kregen we een heel simpel dansje aangeleerd wat erg leuk was! Toen we terug op school waren heb ik met me vriendinnen de anouncements gedaan aan het einde van de dag. Wat erg grappig was! Gelukkig had ik van tevoren wel ff geoefend. S Avonds ben ik toen naar een vriendin toe gegaan. We gingen namelijk trick or treaten, gewoon omdat het kon en ik het nog nooit gedaan had haha. Ik voelde me net weer een klein kind. Het was echt een soort keuvelen. Alleen gingen we verkleed langs de deuren, en hoefde je alleen trick or treat te zeggen en thank you. Dus dat was wel makkelijk. Sommige huizen waren heel mooi versierd en hadden echt een begraafplaats gemaakt voor hun huis.

Dat is wel zon beetje wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Ik ga volgende week naar New York City! Waar ik echt zo veel zin in heb! Volgens mij gaat het echt een top weekend worden! We gaan naar de blues brothers en een cruise geloof ik. Ook heb ik echt super veel zin in me verjaardag natuurlijk! Donderdag word ik eindelijk 18! :) Ik heb al een paar kadootjes geregen van me ouders maar die kan ik nog niet uitpakken helaas. Maar ik vind het echt super lief dat ze het hebben opgestuurd en ik ben erg benieuwd wat erin zin! Ik heb wel al gezien dat ik hagelslag heb gekregen! :) dat heb ik echt gemist! Ook ga ik volgende week beginnen aan zwemmen! Daar heb ik ook veel zin in! Ik vind het erg jammer dat de voetbal nu gestopt is, maar ik ben wel blij dat ik eindelijk weer wat anders kan doen volgende week!

Ik hoop dat in Nederland alles nog een beetje goed gaat! Dat jullie een leuke kermis hebben gehad. Ik heb het toen in ieder geval erg leuk gehad! Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden om te lezen wat ik heb meegemaakt. Ik heb het idee dat me blog elke keer weer wat langer word haha. Ik mis Nederland wel! maar gelukkig heb ik het hier ook erg naar me zin! Ik zal binnenkort nog even wat foto’s toevoegen  Groetjes aan iedereen!

Xxx Elina

  • 02 November 2013 - 18:35

    Janco:

    super verslag elina je maakt veel mee met veel verkleed partijen het lijkt wel elke dag carnaval daar
    gr janco

  • 03 November 2013 - 14:30

    Oma De Jongh:

    wat ,n spannend verhaal leuk om weer wat te horen elina van harte gefeliciteerd hoor met je 18,e verjaardag he e heel veel plezier he ,n mooie dag gewenst he gr opa en oma

  • 03 November 2013 - 14:33

    Ome Gerard:

    zo hoe gaat het kijk je daar ook glee en gaat het er ook zo aantoe daar in de vs
    wat luisteren ze daar na ook tilor swift of miss montanna
    hoeveel kinderen zitten daar op school
    hier gaat alles goed wel veel storm schaden bomen om dakpannen er af en zo
    maak er een leuke dag van als je jarig bent en denk maar zo als je terug komt mag je me een keer thuisbrengen met de auto
    mvg je ome gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elina

Hee! Ik ben Elina, Ik ben 17 jaar en ik ben een jaar high school aan het doen in New York State! Ik hou een blog bij op deze site! Zodat jullie ook kunnen zien wat ik meemaak! :) xx

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 8976

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 18 Juli 2014

Jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: