November en December in Amerika! - Reisverslag uit Darien Center, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu November en December in Amerika! - Reisverslag uit Darien Center, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu

November en December in Amerika!

Door: Elina Zeeman

Blijf op de hoogte en volg Elina

21 December 2013 | Verenigde Staten, Darien Center

Hallo iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje geschreven heb. Ik heb weer wat dingen meegemaakt nu en eindelijk weer tijd om wat te schrijven :) Dus bij deze.

7 november was ik natuurlijk jarig! Dus ik ging me achttiende verjaardag vieren. Ik moest natuurlijk eerst naar school en zwemmen. Er is ongeveer 5 keer voor me gezongen op school geloof ik hahaha, maar daarna zouden we uit eten gaan voor me verjaardag! Maar toen ik thuis kwam had ik een surprise party! Al me gastgezinnen waren er en ook Jane en Julie! Wat super leuk was! Ik kreeg kadootjes en we hadden een verjaardagstaart met 18 kaarsjes die ik moest uitblazen haha, was super gezellig! Ook had ik de kadootjes uit Nederland uitgepakt wat lekkere stroopwafels en pepernoten bevatte heerlijk!

De dag erna ging ik naar New York met de senior trip! Dat was echt super leuk! We gingen s ochtends vroeg met de bus weg vanaf school. Het duurde ongeveer 8 uur tot we in New Jersey waren, waar ons hotel was. Daar hadden we even de tijd om op te maken en om te kleden omdat we daarna naar New York gingen! We gingen toen als eerst op een cruise! Dat was echt super leuk! De boot ging om het vrijheidsbeeld heen. We kregen op de boot een buffet, maar we aten boven. Dat was best lastig om op hakken naar boven te lopen. Dus ik liep met een vriendin. Toen begon de boot opeens heel erg te bewegen. Dus ik dacht ik ga heel snel naar me tafel. Wat niet echt heel handig was. Jenna bleef gewoon staan wat eigenlijk slimmer was geweest. Maar gelukkig is me eten niet gevallen. :) Na het eten gingen we dansen op de boot. Wat super leuk was, we vaarde ook langs het vrijheidsbeeld dus hebben nog veel fotos gemaakt. Ook zijn we in New York naar central park geweest, en times square wat echt super vet was! Het voelde net alsof ik in een film was beland. We zijn toen nog naar de blue man group geweest, en naar een basketbal wedstrijd van de New York Knicks. Ook zijn we nog naar china town geweest. Wat wel erg apart was. Omdat het niet echt bepaald het rijkste deel is van New York. Ik had echt het idee dat ik weer in Gambia was, met de vis die ze op de straat verkoopten en andere dingen zagen er niet zo heel erg goed uit. Maar gelukkig heb ik er ook wat goedkope souveniertjes gekocht :) .

Die week erna hadden we een trip met small business ownership. We gingen namelijk naar en stock challenge. Wat ik zelf erg leuk vond, we moesten in een groepje van drie kiezen uit bepaalde aandelen die we konden kopen voor 1 miljoen dollar. Dan gingen we daar heen en hadden ze drie grote schermen waarop we konden zien wat er gebeurde met de aandelen. Dus moest er iemand bij dat scherm staan en bellen hoe het ging en wat er verkocht moest worden en die andere gingen het uitrekenen en verkopen. Was erg grappig om mee te maken, allen was ik soms toch nog een beetje in de war als ik letters moest opnoemen hahaha, maar gelukkig hadden we uiteindelijk wel winst! :)

Die week erop had ik weer een trip met school. In dit geval met een klas die ik niet heb, socialogy. We gingen naar de soepkeuken in Buffalo om daar de daklozen eten te geven en te helpen. We hebben toen echt heeel veel kleren meegenomen die we gekregen hadden van veel verschillende mensen waar ze erg blij mee waren. Toen hebben we daar de etensproducten helpen sorteren en daarna eten gegeven aan de daklozen.

Die week erop was het thanksgiving! We gingen met thanksgiving naar de zus van me gastmoeder. Daar gingen we kalkoen eten. Wat iedereen op thanksgiving eet. Maar toen we daar waren was ik erg in de war want ze vroegen aan mij of ik zin had in de kip en daarna hadden ze het weer over kalkoen. Ik dacht gaan we nou geen kalkoen eten op thanksgiving? Maar toen bleek het dat het meisje dat er ook was geen kalkoen wilde eten. Dus zeiden ze dat het kip was, het was de beste kip ooit zei ze! Dat was erg gezellig! De dag erna was het black Friday! Dat betekend meestal dat iedereen om 4 uur snachts in de rij gaat staan om naar binnen te gaan bij winkels en goedkoop te shoppen, maar in dit geval niet want ze begonnen al op thanksgiving. Dus zijn wij er maar om 6 uur uit gegaan om te winkelen! Was echt heel erg druk en ook super goedkoop dus ik heb leuke dingen gekocht! 

Aan het einde van het weekend moest ik verhuizen naar me nieuwe gezin. Wat ik wel jammer vond want me eerste gezin was echt super leuk! Het was in het begin wel moeilijk om in een nieuw gezin te zitten. Maar toen we aan tafel hadden gezeten en met elkaar gepraat was het wel een stuk beter :)

Ook heb ik weer een nieuw exchange weekend gehad! Was echt super leuk!! We gingen op vrijdag naar het stadion van het amerikaanse football team the bills. We kregen een tour door het stadion en het oefenveld , de lockerrooms en de gym. Toen gingen we naar gastgezinnen. Ik zat bij een gastgezin met Rio, me vriendin van Japan. Wat echt supper gezellig was! Ik heb zelfs een beetje Japans geleerd en Rio kan echt super mooi piano spelen! Op zaterdag ochtend zijn we naar de cityhall gebracht waar we uitzicht hadden over Buffalo en daarna gingen we schaatsen. Dat was echt super leuk. Al heb ik nog nooit zo slecht geschaatst. Het was echt super grappig omdat de studenten uit Japan en Brazilie en Argentine nog nooit hadden geschaatst! Dus die waren voor het eerst op schaatsen. Voor de een was het wat makkelijker dan voor de ander. Maar gelukkig hielpen we elkaar allemaal en was het super gezellig! Die avond hadden we een feest in een rotarians huis wat super gezellig was! Op zondag kregen we te horen wat we gaan doen met de volgende trip! We gaan naar alganquin met een backpack gaan we een mijl over ijs lopen. Het is daar rond de -20!
Maar ik heb er wel super veel zin in! :)

Verder hebben we onze eerste zwemwedstrijden gehad! Was echt super leuk! Maar 1 werd halverwege gestopt omdat er zoveel sneeuw was gevallen en daarna moesten we nog terug naar Pembroke door de sneeuw ook! Dat duurde iets langer dan normaal. Een andere wedstrijd werd ook afgelast omdat het echt te veel gesneeuwd had en het was niet veilig om te rijden. Maar ik had gister wel weer een zwemwedstrijd! En ik heb me eigen record verbroken! Ik zwom de 50 butterfly/vlinderslag de 100 butterfly/vlinderslag en de 50-freestyle/borstkrol Wat ik alles bij elkaar met 13 seconden had verbeterd! Dus dat was echt super leuk!

Ook heb ik een kerstboom omgezaagd deze week! Was wel erg grappig ik ging met Julie en Jane ergens heen waar ze een heleboel kersbomen hebben staan dan moet je wat betalen en dan mag je kiezen welke kerstboom je gaat omzagen! Het was nog best moeilijk om die boom om te zagen met zoveel sneeuw maar t is me gelukt! Daarna hebben we kerstfilms gekeken was super gezellig!

Ook is het bijna kerstvakantie, dus de laatste dag van school liep iedereen met kerstmutsen op en we hebben ijs gemaakt met applied science. Was heel leuk! Ik ben wel blij dat ik eindelijk vakantie heb! Hoop dat ik nog wat leuke dingen ga doen. :)

Ik hoop dat in Nederland alles ook nog goed gaat! Dat jullie allemaal een leuke sinterklaas hebben gehad. Ik had helaas geen sinterklaas dit jaar :( Maar gelukkig vieren ze hier kerst heel groot! :) Ik ben echt super benieuwd!

Hele fijne kerst iedereen! En natuurlijk een super 2014!!

Xxx Elina


  • 21 December 2013 - 18:25

    Carla:

    Hoi elina, wat een verhalen en ervaringen. Die er maar lekker een hoop op, want voor he t weet zit je weer hier. Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Let gied op jezelf en vooral heel veel genieten :-) groetjes van Age en Carla

  • 23 December 2013 - 15:52

    Ome Gerard:

    een mooi verslag ik lees hwet elke keer weer snel
    is het daar erg koud en wat ik mis is auto,s daar heb er nog geen een op de foto gezien
    en wat voor aardappels eten ze daar worden die daar ook geteelt
    kan je daaar ook in de buurt ook skieen
    en nog wat in de sneeuw pop moet toch een wortel er in staan voor zijn neus
    maak er een mooie tijd van
    mvg je oom

  • 08 Februari 2014 - 15:26

    Oud Tante Tiny Uit Noordlaren.:

    Je wordt gevolgd, dat zie je zeker wel, dus niet al te beroerde dingen doen, hoewel, je mag nu drinken, toch? Bedenk nu wel dat er een pilletje in je glas kan vallen..... en die zijn niet van suiker!
    Wij hier in Noordlaren waren 14 dagen geleden de 1e buiten schaatsbaan van Nederland....
    Iedereen weet nu waar dat ligt.
    Hebben zonet Sven Kramer op de 5 KM in Sotschy zien winnen...Dat doet hij toch maar even en het kost hem zo te zien nog weinig moeite ook.
    Nou kind, tot ziens op het strand, wat er al weer op begint te lijken, want het is hier 9 graden.
    gr. Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elina

Hee! Ik ben Elina, Ik ben 17 jaar en ik ben een jaar high school aan het doen in New York State! Ik hou een blog bij op deze site! Zodat jullie ook kunnen zien wat ik meemaak! :) xx

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 8977

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 18 Juli 2014

Jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: