Eerste weekend met de Exchange studenten! - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu Eerste weekend met de Exchange studenten! - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu

Eerste weekend met de Exchange studenten!

Door: Elina Zeeman

Blijf op de hoogte en volg Elina

06 Oktober 2013 | Canada, St. Catharines

Lieve lezers,

Ik dacht ik zal maar weer is schrijven wat ik beleefd heb de afgelopen weken. Ik zit nu al voor een paar weken op school. Ik ben er achter gekomen dat de eerste week van school echt een verkleed partijtje was. Iedereen had goede kleren aan enzo. Maar nu lopen ze in joggingbroeken door de school en hoog velgekleurde sokken in sandalen. Soms verbaast het me echt wat mensen naar school dragen. Maar aan de andere kant maakt het vaak ook helemaal niets uit wat je aanhebt. Dat is ook wel weer mooi. Als we een voetbal wedstrijd hebben thuis moeten we ons voetbalshirt aan naar school. Dat is wel lekker makkelijk want dan hoef ik niet te kiezen wat ik aan doe. Alleen zijn de voetbalshirts weel gigantisch groot, en als we een uitwedstrijd hebben moeten we netjes gekleed naar school. Veel meiden lopen dan in jurken op school.

Ook moeten we 8 brandweeroefeningen gedaan hebben in de herfst en 8 in de lente. Dus we hebben nu heel veel brandweeroefeningen. Soms doen we er twee op een dag. Ik schrik me elke keer weer dood als dat alarm weer af gaat.

De wegen hier zijn ook een beetje anders. Ze hebben hier letterlijk op elke hoek van de straat en stop bord staan. En in die paar keer dat er geen stop bord staat is het een kruispunt met een heleboel stoplichten. Dat zijn ook bijna de enige verkeersborden die ik hier gezien heb. Toch een voordeel dus dat ik niet mag rijden want ik zou er helemaal gek van worden.

Ik ben een paar weken geleden naar een presentatie geweest van een van de 2 oprichters van Ben en Jerry’s homemade ijs. Dat was super interessant en leuk. Het eerste wat die vertelde was: ‘laten we beginnen met het belangrijkste, we hebben ijs na de presentatie.’ Hij vertelde over hoe die op het idee kwam om ijs te gaan verkopen en dat ze een cursus hadden gehad van 5$ waar ze leerde hoe ze ijs moesten maken. Het was wel grappig want ze waren allebei gestopt met school en hadden helemaal niets. Maar doordat ze een goed businessplan hadden geschreven met wat hulp van een ander businessplan kregen ze toch geld te leen. Hij vertelde nu ook dat het over is gekocht bij Unilever, een Nederlands bedrijf.

Vorig weekend had ik me eerste exchange weekend. Ik had er heel veel zin in! Want iedereen verteld altijd dat dat de leukste weekenden zijn. En dat was niet gelogen. Het was echt super leuk! Ik werd door iemand van de Rotary naar Canada gebracht. We gingen naar st. Catharines. We sliepen op een scouting camp. We hadden een hele grote zaal waar we eten en drinken en er waren kleine houten huisjes waar we in moesten slapen, de jongens sliepen in de grote zaal. Maar het was heel erg koud in die houten huisjes dus de volgende dag mochten de meiden in de zaal slapen en de jongens sliepen ergens anders.

De eerste dag hadden we een beetje een kennismaking. We hadden wat kennismakingsspelletjes gedaan omdat niemand elkaar nog kon. Er waren bijna 30 exchange studenten van over de hele wereld! :) uit Japan, Venezuela, Argentinië, Spanje, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Duitsland, België en Hongarije. Het was erg leuk want iedereen wilde elkaar heel graag leren kennen. Ook hebben we de pinnetjes uitgewisseld voor op onze blazer, dus me blazer is nu al een stuk voller. We hebben toen pizza gegeten en nog geoefend voor de parade de volgende dag en daarna gingen we door naar onze hutjes.

De volgende dag moesten we vroeg op omdat we in een parade gingen lopen in st. Catharines. Het was in de ochtend heeel erg koud omdat we midden in de bomen zaten. Maar toen iedereen warm gekleed in de stad stond was het super warm. Maar we moesten eerst nog een uur wachten dus gingen we foto’s maken met onze vlaggen en borden. We moesten namelijk allemaal met een vlag en een bord lopen van ons eigen land. Ik was de enige van Nederland dus ik moest allebei dragen. Maar ik heb t volgehouden. :) Ik weet niet precies wat voor parade het was, maar wij vertegenwoordigde Rotary Exchange. Er waren ook high schools die meededen en een paar colleges. We hebben toen een uur de parade gelopen wat erg leuk was! Want soms waren er mensen uit Nederland die de parade bekeken. Iedereen vond het super leuk!
Maar toen de optocht af was na ongeveer een uur waren we wel weer blij dat we weer terug konden.

Eenmaal terug hadden we vrije tijd dus gingen we voetballen en volleyballen. S avonds hebben we toen een aantal regels besproken en nog geoefend voor het volgende exchange weekend omdat we dan ergens heen gaan waar we een soort van moeten optreden af en toe voor 5 minuten. De volgende dag werden we s middags opgehaald en hadden we allemaal een top weekend gehad met elkaar en veel nieuwe vrienden gemaakt!

Ook hebben we eindelijk onze eerste voetbalwedstrijd gewonnen! Was echt super leuk! Ik sta spits maar ik heb nog niet gescoord. Dus dat word me doel om nog te scoren dit seizoen. Maar ik heb wel al een voorzet gehad waar ik wel blij mee was haha. Verder hadden we ook nog gelijk gespeeld en we spelen telkens beter. Dus ik hoop dat we uiteindelijk wat meer wedstrijden gaan winnen :) . Me voeten worden wel wit doordat ik bruin word maar ik altijd me voetbalschoenen aan heb haha ziet er wel een beetje raar uit. Maar het word nu ook een beetje kouder en regenachtiger wat iets minder is. Maar aan de andere kant vind ik t als t iets kouder is beter voetballen dan als het zo heet is :) Ik weet nog niet echt wat ik wil gaan doen als het voetbalseizoen over is. Veel meiden vroegen me of ik niet wilde gaan zwemmen. Dus ik denk dat ik dat ga doen. Maar de musical leek me ook wel leuk. Dus daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar gelukkig heb ik nog een paar weken om dat te bedenken.

Deze week werd ik vrijdag uitgenodigd door een paar meiden uit me gymklas of ik met hun de banners wilde maken voor homecoming. Dat vond ik wel leuk dus dat heb ik gedaan en dat was heel gezellig! :) We hebben deze week homecoming dus ik ben echt super benieuwd. We hebben vrijdag tot maandag vrij. Dus ik ga vrijdag met Julie naar de football game, zaterdag gaan we ook wat leuks doen en zondag mocht ik van de district chair (die overigens Nederlands is :) ) naar een exchange student. Dus een Duits meisje heeft met uitgenodigd of ik bij haar wilde logeren. Dus ik denk dat ik een leuke week ga hebben!  Verder gaat alles op school wel goed. US history is best moeilijk omdat ik heel veel huiswerk daarvoor heb. Maar voor de rest zijn de meeste vakken best makkelijk.

Ik hoop dat alles in Nederland ook nog goed gaat! Super veel plezier op de kermis dit weekend! Ik zal het missen! Maar gelukkig ga ik dit weekend heel wat leuke dingen doen! Groetjes aan iedereen!

Xxx Elina

  • 06 Oktober 2013 - 21:40

    Oma De Jongh:

    wat ,n verslag elina wat geweldig om weer eens wat te horen jij beleef noch eens wat
    je doet enorm veel ervaring op en mooie contakten
    je hoeft je daar niet te vervelen
    hoe is het met de mode lopen ze daar 2 jaar op achter
    dat was vroeger wel zo kennen ze daar ook tylor swift ?
    hoe is het eten daar geen oma,s appelmoes en geen aardappelen van oom gerard ?
    gerard gaat volgende week naar het zand te kermis leuk he
    nu elina heel veel groetjes van oma en opa van de spade
    vorige week noch naar oom dirk geweest ties begint zo veel te praten erg leuk
    en sven die lacht heel veel
    gister naar ,n feest geweest de buren buurvr werd 50 jaar leuk
    heel veel groetjes en hou je goed he oma

  • 07 Oktober 2013 - 00:38

    Karin:

    Hee Elina,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet! Veel leuke mensen ontmoeten, lekker voetballen en -o ja- ook nog naaar school ;)
    Eten ze bij jullie nog rare dingen? Een gek ontbijt ofzo? En wat mis je het meest? De hagelslag, broodje kaas, of pepernoten? Die laatste liggen sinds een maand alweer in de winkel hier! Ik ben benieuwd hie Ties het dit jaar zal vinden met Sinterklaas, nu hij wat ouder is.
    Hier gaat alles prima. Sven is vandaag alweer een half jaar oud, dus tijd voor een halve taart ;)
    Ties vindt zijn kleine broertje erg lief en samen zijn ze veel aan het lachen.

    Dikke knuffel, xxx Karin en de mannen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elina

Hee! Ik ben Elina, Ik ben 17 jaar en ik ben een jaar high school aan het doen in New York State! Ik hou een blog bij op deze site! Zodat jullie ook kunnen zien wat ik meemaak! :) xx

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 8982

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 18 Juli 2014

Jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: