Eerste schooldagen - Reisverslag uit Corfu, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu Eerste schooldagen - Reisverslag uit Corfu, Verenigde Staten van Elina Zeeman - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagen

Door: Elina Zeeman

Blijf op de hoogte en volg Elina

12 September 2013 | Verenigde Staten, Corfu

Lieve Lezers,

Ik ben begonnen met me high school nu voor ongeveer een week. Voor school begon hadden we nog een feestje ergens op een veldje, iedereen bracht wat anders te eten mee en ik ben er daar achter gekomen dat je veel beter eerst bij de desserts kan beginnen met eten. Anders eet je eerst het normale eten en dan kom je bij de desserts en dan zit je al bijna vol. Terwijl er zoveel lekkere dingen zijn om te proberen. Na het eten gingen we spelletjes doen. We moesten eieren overgooien en we deden een internationale sterkste vrouw contest. Dat was internationaal omdat ik meedeed haha. We moesten met een koffer zo ver gooien als we konden, maar dat kon ik niet zo heel erg goed. Daarna ging ik volleyballen was wel leuk! Ook hadden ze een spel dat ze grote hoeven gingen gooien naar paaltjes. Ook zijn we nog naar Buffalo geweest en ik heb eindelijk een mobiel die werkt! Ze hebben me namelijk weer een nieuwe IPhone gegeven. Maar ik mocht me back-up niet meer op me IPhone zetten.

Toen had ik maandag 4 september me eerste schooldag. Ik moest om 6 uur me bed uit omdat school al om half 8 ongeveer begint. Dus dat is best wel vroeg aangezien ik vorig jaar best vaak kon uitslapen. De school is best wel groot vind ik maar dat komt ook vooral omdat ik me kluisje en een aantal lessen aan de ene kant van de school heb en als ik me les niet daar heb dan heb ik het aan de andere kant van de school, dus dat is aardig wat lopen. Ook met een rolstoel soms, aangezien me gastzusje nog in een rolstoel zit rol ik haar naar een aantal klassen. Na het eerste uur word het volkslied gezongen naar de Amerikaanse vlag toe. Ik heb een rooster met Engels, VS geschiedenis, college algebra, Spaans, studiehal, Gym/corus, Small Business Ownership en als laatste Applied science. Het zijn heel verschillende klassen. Ik zit met Engels gewoon in een senior class (12e klas) maar met Spaans zit ik bij hele jonge kinderen van volgens mij rond de 13 jaar. Maar meestal is het een beetje door elkaar van 11de klas en 12e klas. Ik vind Small Business & Ownership de leukste klas, we moeten met ze tweeën een virtueel bedrijf opzetten. Nadat ik klaar was met applied science is er nog een ander uur waar je in een klas moet zitten. Dus ik bleef bij mr. Porter van applied science aangezien hij ook me voetbalcoach is. Ik zit bij veel jonge kinderen in het voetbalteam omdat ik net ben begonnen met voetballen en me teamgenoten spelen al voetbal sinds ze heel jong waren. Maar t is wel gezellig.:) Om 3 uur moesten we de schoolbus in een uur rijden naar een andere school om daar te voetballen. Aangezien ik nog niet genoeg trainingen had gehad, want ze waren al in de zomervakantie begonnen mocht ik nog niet spelen. Dus ik keek toe bij mijn team en daarna het andere team. Rond half 9 gingen we weer terug in de bus en naar huis. Helaas hadden wee niet gewonnen. Het was een hele lange schooldag.

Gelukkig zijn niet alle dagen zolang. Meestal heb ik voetbaltraining van 3-5 en met wedstrijden iets langer. Afgelopen vrijdag gingen we na me eerste voedbalwedstrijd naar een American Football wedstrijd. Het was erg koud en ik vind t een beetje een vreemde sport.. Maar misschien dat ik t minder vreemd vind als ik de regels weet. De cheerleaders en Football spelers en soms ook voetbal gaan ook in hun outfits waarin ze wedstrijden doen naar school soms als ze een wedstrijd hebben. Dat is wel erg grappig om te zien. Maandag werd ik uit de klas gehaald door me coach. Want hij vertelde mij dat ik misschien niet meer mocht voetballen. Ik was namelijk al afgestudeerd in Nederland. Ik moest met de directie praten en zei dat ik nog vwo kon doen op de middelbare school ook. Toen gingen ze het overleggen en de regels bekijken en Greg heeft ook nog geholpen door een paar mensen te mailen. Ik mocht de eerste thuiswedstrijd niet meespelen helaas. :( Maar gelukkig heb ik net een mail gekregen van hem en de mensen van school belde dat ik weer mee mag doen met de wedstrijden! Dus ik ben super blij! Het is wel leuk als je ook wat heb waar je elke dag voor traint. Ik heb ook een meeting gehad op school waar ik mezelf moest voorstellen en er werd de school verteld wat Rotary Exchange eigenlijk inhield. Daar heb ik ook me derde gastgezin ontmoet! :) Het lijken me aardige mensen dus dat is mooi! :) 

Ik hoop dat alles in Nederland ook nog een beetje goed gaat! :) Het is hier nu lekker weer. Maar morgen word het weer heel koud dus dat is wel weer wat jammer. Ik zal nog een paar foto’s toevoegen van me huis hier.

Xxx Elina

  • 26 September 2013 - 19:03

    Ome Gerard:

    zo je hebt het druk denk ik we horen al wel 14 dag niet meer van je
    hoe gaat het met de voetbal
    hier is het mooi weer alle dagen droog
    ik zie dat er erg veeel bos is staan er ook andere gewassen
    zo van de week naar new york dat is leuk
    met wie ga je er heen
    hoop weer iets van je te horen
    opa en oma gaan vande week naar ties en sven
    mvg je oom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elina

Hee! Ik ben Elina, Ik ben 17 jaar en ik ben een jaar high school aan het doen in New York State! Ik hou een blog bij op deze site! Zodat jullie ook kunnen zien wat ik meemaak! :) xx

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 8986

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 18 Juli 2014

Jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: